ТЗ Орфографія. Фонетика.
5 клас. Орфографія. Фонетика.
Варіант 1
1. У якому слові не відбувається спрощення.
А) радіс..ний,
Б) облас..ний,
В) блис..нути,
Г) кіс..лявий.
2. Укажіть рядок слів, у яких на місці пропуску треба писати букву З:
А)..меншувати, ..тиснути;
Б) ро..киснути, ..тягнути;
В) бе..страшний, ро..пікати,
Г) ..бити, ..пекти.
3.Позначте правильний варіант чергування У-В, І-Й.
А) зайти в вітальню, день і ніч;
Б) завітав в гості, запросив й його;
В) північ й південь, у обсерваторії;
Г) брат і сестра, приїхав у Крим.
4.У якому рядку всі слова написані правильно:
А) пам’ятка, медв’яний, в’їзд;
Б) духмяний, мільйон, рядно;
В) рясний, мор’як, святковий;
Г) китаєць, каміньчик, підйом.
5.Укажіть рядок слів, у яких відбувається чергування приголосних при зміні слова:
А) муха, вітерець,
Українська мова. Тестові завдання.
Б) веселка, допомога,
В) сопілка, калина,
Г) молоко, вікно.
6.Укажіть рядок, у якому на місці крапок у кожному слові потрібно писати літеру е.
А) ст..жина, тер..н, чов..н, вет..ран
Б) бр..ніти, см..тана, пр..зидія, д..ригент
В) вет..ринар, кр..шталевий, в..рбичка, лід..р
Г) вел..тень, справ..дливий, кр..ниця, тол..рантний
7.Переписати та вставити, де потрібно, пропущені букви.
Хвас..ливий, безсовіс..ний, ус..но, учас.. ник,
піс..ний, балас..ний, пес..ливий, якіс..ний.
8.Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб відбулося чергування о, е з і та запишіть парами.
Виріб, договір, поріг, сіль, коса, робота, шестикласник, нога.
9. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб показати чергування приголосних [г] – [ж] – [з], [к] – [ч] – [ц], [х] – [ш] – [с].
Перемога, запах, плуг, кожух, яблуко, вік.
10.Запишіть подані слова звукописом (транскрипція).
Гігантський,
капелюх,
борються,
помиришся,
дитиночці,
молотьба.
11. Перепишіть та вставте у словах, де потрібно, пропущені букви:
Щиріст..ю, мід..ю,бов..аніти, качин..ий, письмен..ик, величезн..ий, неоцінен..ий
12. Зробіть повний фонетичний розбір слова
Темніють-
А) радіс..ний,
Б) облас..ний,
В) блис..нути,
Г) кіс..лявий.
2. Укажіть рядок слів, у яких на місці пропуску треба писати букву З:
А)..меншувати, ..тиснути;
Б) ро..киснути, ..тягнути;
В) бе..страшний, ро..пікати,
Г) ..бити, ..пекти.
3.Позначте правильний варіант чергування У-В, І-Й.
А) зайти в вітальню, день і ніч;
Б) завітав в гості, запросив й його;
В) північ й південь, у обсерваторії;
Г) брат і сестра, приїхав у Крим.
4.У якому рядку всі слова написані правильно:
А) пам’ятка, медв’яний, в’їзд;
Б) духмяний, мільйон, рядно;
В) рясний, мор’як, святковий;
Г) китаєць, каміньчик, підйом.
5.Укажіть рядок слів, у яких відбувається чергування приголосних при зміні слова:
А) муха, вітерець,
Українська мова. Тестові завдання.
Б) веселка, допомога,
В) сопілка, калина,
Г) молоко, вікно.
6.Укажіть рядок, у якому на місці крапок у кожному слові потрібно писати літеру е.
А) ст..жина, тер..н, чов..н, вет..ран
Б) бр..ніти, см..тана, пр..зидія, д..ригент
В) вет..ринар, кр..шталевий, в..рбичка, лід..р
Г) вел..тень, справ..дливий, кр..ниця, тол..рантний
7.Переписати та вставити, де потрібно, пропущені букви.
Хвас..ливий, безсовіс..ний, ус..но, учас.. ник,
піс..ний, балас..ний, пес..ливий, якіс..ний.
8.Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб відбулося чергування о, е з і та запишіть парами.
Виріб, договір, поріг, сіль, коса, робота, шестикласник, нога.
9. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб показати чергування приголосних [г] – [ж] – [з], [к] – [ч] – [ц], [х] – [ш] – [с].
Перемога, запах, плуг, кожух, яблуко, вік.
10.Запишіть подані слова звукописом (транскрипція).
Гігантський,
капелюх,
борються,
помиришся,
дитиночці,
молотьба.
11. Перепишіть та вставте у словах, де потрібно, пропущені букви:
Щиріст..ю, мід..ю,бов..аніти, качин..ий, письмен..ик, величезн..ий, неоцінен..ий
12. Зробіть повний фонетичний розбір слова
Темніють-
Варіант 2
1. У якому слові відбувається спрощення.
А) балас..ний
Б) шіс..сот
В) захис..ний
Г) контрас..ний
2. Укажіть рядок слів, у яких відбувається чергування приголосних при зміні слова:
А) сопілка, калина,
Б) веселка, допомога,
В) муха, вітерець,
Г) молоко, вікно.
3. Укажіть рядок слів, у яких треба писати апостроф:
А) св…ященик, торф..яний;
Б) бар..єр, п..ятниця;
В) різдв..яний, тьм..яний;
Г) духм..яний, розв..язок.
4. У якому рядку всі слова написано правильно:
А) Подільський, доменщик, на вишеньці;
Б) пісня, веселиться, Ковальйов;
В) мільйон, німецький, пічь;
Г) у хатиньці, дядько, інший.
5. Позначте правильний варіант чергування У-В, І-Й.
А) брат і сестра, приїхав у Крим.
Б) завітав в гості, запросив й його;
В) північ й південь, у обсерваторії;
Г) зайти в вітальню, день і ніч;
6. Укажіть рядок, у якому в усіх коренях дієслів потрібно писати літеру и.
А бл..щати, зв..личувати, покр..вати, прот..рла
Б зав..сати, упл..сти, защ..міло, прор..ваєш
В прост..ляв, в..рушати, приб..ру, вим..тала
Г розл..ватися, завм..раю, вид..рати, перет..нати
7. Перепишіть та вставте, де потрібно, пропущені букви.
Шіс..надцять, шелес..нути, облас..ний, тиж..невий,
проїз..ний, контрас..ний, хвас..нути.
8. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб відбулося чергування о, е з і та запишіть парами.
Вивіз, кінь, провід, твір, воля, робота, ступінь, будова
9. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб показати чергування приголосних [г] – [ж] – [з], [к] – [ч] – [ц], [х] – [ш] – [с].
Фабрика, горіх, берег, допомога, луг, ріг.
10.Запишіть подані слова звукописом(транскрипція).
Солдатський,
веселка,
змагаються,
граєшся,
берізці,
нігтики.
11.Перепишіть та вставте у словах, де потрібно, пропущені букви:
Спросон..я, л..єш,без..вучний, солов'їн..ий,
прикордон..ик, розріс..я, непримирен..ий.
12.Зробіть повний фонетичний розбір слова
Щебечуть-
А) балас..ний
Б) шіс..сот
В) захис..ний
Г) контрас..ний
2. Укажіть рядок слів, у яких відбувається чергування приголосних при зміні слова:
А) сопілка, калина,
Б) веселка, допомога,
В) муха, вітерець,
Г) молоко, вікно.
3. Укажіть рядок слів, у яких треба писати апостроф:
А) св…ященик, торф..яний;
Б) бар..єр, п..ятниця;
В) різдв..яний, тьм..яний;
Г) духм..яний, розв..язок.
4. У якому рядку всі слова написано правильно:
А) Подільський, доменщик, на вишеньці;
Б) пісня, веселиться, Ковальйов;
В) мільйон, німецький, пічь;
Г) у хатиньці, дядько, інший.
5. Позначте правильний варіант чергування У-В, І-Й.
А) брат і сестра, приїхав у Крим.
Б) завітав в гості, запросив й його;
В) північ й південь, у обсерваторії;
Г) зайти в вітальню, день і ніч;
6. Укажіть рядок, у якому в усіх коренях дієслів потрібно писати літеру и.
А бл..щати, зв..личувати, покр..вати, прот..рла
Б зав..сати, упл..сти, защ..міло, прор..ваєш
В прост..ляв, в..рушати, приб..ру, вим..тала
Г розл..ватися, завм..раю, вид..рати, перет..нати
7. Перепишіть та вставте, де потрібно, пропущені букви.
Шіс..надцять, шелес..нути, облас..ний, тиж..невий,
проїз..ний, контрас..ний, хвас..нути.
8. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб відбулося чергування о, е з і та запишіть парами.
Вивіз, кінь, провід, твір, воля, робота, ступінь, будова
9. Доберіть до поданих слів спільнокореневі або змініть їх, щоб показати чергування приголосних [г] – [ж] – [з], [к] – [ч] – [ц], [х] – [ш] – [с].
Фабрика, горіх, берег, допомога, луг, ріг.
10.Запишіть подані слова звукописом(транскрипція).
Солдатський,
веселка,
змагаються,
граєшся,
берізці,
нігтики.
11.Перепишіть та вставте у словах, де потрібно, пропущені букви:
Спросон..я, л..єш,без..вучний, солов'їн..ий,
прикордон..ик, розріс..я, непримирен..ий.
12.Зробіть повний фонетичний розбір слова
Щебечуть-
Коментарі
Дописати коментар